Online Check-in Conditions

 

ingresar datosverificar itinerarioElegí el asientoCheck in realizado

Ingresá tus datos

Para realizar el Check-in online deberás ingresar tu código de reserva y tu apellido tal cual figura en tu reserva.

Desde tu PC o dispositivo móvil hacé tu Check-in Online entre las 48 hs y hasta 55 minutos antes del horario de salida de tu vuelo doméstico; o entre las 24 hs y 70 minutos antes del horario de salida de tu vuelo internacional.
Desde aquí podrás también reimprimir tu tarjeta de embarque de Check-in Online.
No disponibles para vuelos codeshare con numeración del 7000 al 7999 operados por otra compañía.

Ingresá aquí para agregar un mail de contacto en tu pasaje. Es muy importante ya que podremos contactarte ante eventuales cambios en tu vuelo.

Se ha establecido una restricción de peso máximo permitido de 1 pieza de 23 kg. desde Argentina hacia Chile y viceversa, por lo que toda pieza de equipaje que supere ese límite de peso no será aceptada para su despacho. Tampoco se admite en estos casos, el pago de exceso de equipaje y sólo se podrá transportar a través del sector de Cargas, con la debida antelación y pago de la tarifa correspondiente.

 

 

Verificá tu itinerario

Seleccioná los pasajeros a los cuales deseás hacer el Check-in online.

 

 

 

 

 

Elegí el asiento

Elegí el asiento o modificá el que ya está asignado según los datos de cada pasajero.

 

 

 

 

 

 

Check in realizado

Verificá toda la información y al finalizar el proceso ingresá tu dirección de email para recibir la tarjeta de embarque electrónica con el código QR. Recordá tener siempre disponible el mismo en el aeropuerto. Si elegís la opción de imprimirlo podrás hacerlo desde "Imprimir tarjeta" o desde el archivo que recibirás por email.

General conditions

This service is allowed for passengers:

-With Electronic Ticket
-With domestic and international flights. (Flights to Chile and the United States and flights from Cuba to Argentina do not currently have this service)

-A maximum of 15 passengers on the same reservation
-On flights operated by Aerolíneas Argentinas.

It is not allowed for passengers:-That they do not have a validated electronic ticket for the flight
- That require special assistance
- Children under 12 traveling alone
- On waiting list, without confirmed reservation or subject to space
- With courtesy ticket
- Employees traveling on duty
- With tickets that require special verification
- Departing on shared / codeshare flights with numbers from 7000 to 7999 operated by other airlines.

Keep it in mind:
- If you are traveling from Aeroparque, Ezeiza or Córdoba on domestic flights without luggage, you must show up 60 minutes before the estimated flight time and 90 minutes before if you have to drop off your luggage.
- If you travel from Aeroparque, Ezeiza or Córdoba on regional or international flights without luggage, you must show up 90 minutes before the estimated flight time and 120 minutes before if you have to dispatch luggage.
- If you travel from inland airports (except Córdoba) on regional or international flights without luggage, you must show up 75 minutes before the estimated flight time and 90 minutes before if you have to dispatch luggage.
- If you travel from foreign airports without luggage, you must arrive 90 minutes before the estimated flight time and 120 minutes before if you have to dispatch luggage.
- You can board with the QR code of your electronic boarding pass that you receive via email to and from all our destinations. Except for flights where the QR code is not enabled and there is the possibility of printing the boarding pass.
- Present yourself with the electronic boarding pass or confirmation of check-in together with a valid document for your trip (Identity Card, National Identity Document or Passport).
- Service not available for codeshare flights with numbers from 7000 to 7999 operated by another company.

Check the allowed baggage allowance and dangerous and restricted items from here>>